Facebook
Facebook Powiat Facebook Promocyjny
YouTube
YouTube Powiat YouTube Promocyjny
Pinterest Instagram

Azbest znika z dachów

10 maja 2018 r.

Kolejnych 350 właścicieli domów na terenie Powiatu Nowosądeckiego pozbyło się azbestu z dachów swoich budynków. Wszystko dzięki projektowi „Likwidacja wyrobów zawierających azbest w Powiecie Nowosądeckim”.

Dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w wysokości 85%, już blisko 880 ton tej niebezpiecznej substancji zostało odebrane od mieszkańców powiatu i przekazanych na składowisko.

- Do końca 2020 roku, przewidujemy usunięcie i przekazanie do unieszkodliwienia trzy tysiące ton odpadów zawierających azbest z 1111 posesji zlokalizowanych na terenie naszego powiatu – mówi starosta nowosądecki Marek Pławiak.

Głównym celem przedsięwzięcia jest pomoc w bezpiecznym dla środowiska i zdrowia mieszkańców usunięciu i unieszkodliwianiu odpadów zawierających azbest.

- Powiat pokrywa koszty pakowania, załadunku, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych – dodaje wicestarosta Antoni Koszyk.

Chęć skorzystania z tej formy pomocy, mieszkańcy powiatu mogą zadeklarować składając odpowiedni wniosek w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu (ul. Jagiellońska 33). Dotychczas największa liczba wniosków wpłynęła od mieszkańców gmin Grybów, Korzenna i Chełmiec.

Program Usuwania Odpadów Zawierających Azbest jest realizowany w Powiecie Nowosądeckim od 2001 roku. Zainteresowanie jest bardzo duże. Od rozpoczęcia programu przyjęto i zrealizowano 3754 wniosków i usunięto 9484 tony azbestu. Łączne koszty usuwania odpadów wyniosły 3 006 692 zł.  W tym roku koszt usunięcia jednej tony odpadów zawierających azbest wynosi 278,90 zł.

Przypomnijmy, że zgodnie z „Krajowym planem usuwania wyrobów zawierających azbest” termin rozwiązania problemu unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest powinien nastąpić przed 2032 r.

- Zachęcamy do wykonywania prac związanych z wymianą pokrycia dachowego i składania wniosków o usuniecie odpadów – mówi starosta Marek Pławiak. – Pozbycie się tej szkodliwej substancji na pewno wpłynie na poprawę naszego zdrowia.

Szczegółowe informacje o programie, regulaminie oraz wzór wniosku można znaleźć na stronie: http://www.bip.powiat.nowy-sacz.pl/sprawy__karta_uslug/art24.html

Informacje można uzyskać również w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33, pok. 115, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00 lub telefonicznie 18 41-41-635.

(olsz)

Fot. Archiwum

komentarze (0):
dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Archiwum wiadomości

Kliknij na datę, żeby zobaczyć wydarzenia z danego dnia lub wybierz miesiąc i rok aby przejść do wydarzeń z danego miesiąca i roku...

...lub w polu wyszukiwania wpisz wyrażenie, którego szukasz w wybranej kategorii, a następnie kliknij "Szukaj"...